Przetłumacz 24

Tra​nskreacja

Twórcze tłumaczenie reklam i sloganów
Przekaz powinien być czytelny....

Transkreacja
Czym zatem jest Transkreacja ?

Twórcze  tłumaczenie reklam i sloganów tak aby przetłumaczony komunikat najlepiej prezentował się i kreował pozytywny dla odbiorcy przekaz. 

Transkreacja jest formę łączącą tradycyjne tłumaczenie i copywriting, wymagającą od autora nie tylko doskonałej znajomości języka, ale również świetnego warsztatu pisarskiego i szerokiej wiedzy dotyczącej niuansów kulturowych, trendow  powiązanych z językiem, na który dany tekst ma zostać przełożony. Tekst powinien zostać przetłumaczony tak, aby oddawał znaczenie, kontekst, a także emocje zawarte w oryginale. 
W przypadku treści reklamowych i marketingowych nawet bardzo dokładne tłumaczenie może nie być wystarczające, gdyż znaczenie tekstu nie zostanie w pełni oddane i nie będzie zrozumiałe dla odbiorcy. To dziedziny, w których bardzo dużą rolę odgrywają przekaz i emocje wywoływane przez dany tekst.
W takich sytuacjach transkreacja jest rozwiązaniem nie tylko najlepszym, ale również niezbędnym. Umożliwia nam stworzenie kreatywnego tekstu, idealnie dostosowanego do specyfiki danego języka i kraju. 
Osoba odpowiedzialna za transkreację musi dokładnie rozumieć pożądany efekt przekazu oraz dysponować swobodą nie tylko tłumaczenia, ale także wprowadzania w tekście istotnych modyfikacji.

 

W procesie transkreacji równie duże znaczenie ma zarówno to, co się mówi, jak i to, w jaki sposób. 
Dlatego konieczne jest dostosowanie tłumaczonych materiałów do konkretnych odbiorców. 
Usługa ta może obejmować copywriting, modyfikację materiałów graficznych, zmiany w układzie tekstu oraz inne przekształcenia, w zależności od istniejących potrzeb. Dobrze wykonana transkreacja jest gwarancją, że przekaz marki zawsze będzie dostosowany do kultury kraju docelowego, a co za tym idzie – będziesz miał większą szansę na osiągnięcie sukcesu.
 
Jeżeli poważnie myślisz o osiągnięciu sukcesu na rynku zagranicznym, powinieneś zadbać nie tylko o dobre tłumaczenia, ale przede wszystkim o transkreację całej marki. 
Decydując się na takie rozwiązanie, unikniesz kontrowersji i problemów wizerunkowych swojej firmy. Musisz pamiętać, że każdy kraj leży w innym kręgu kulturowym i o ile np. dana kolorystyka jest pozytywnie odbierana na Twoim macierzystym rynku, to za granicą może wyglądać to zupełnie inaczej. 
Warto zadbać aby twój przekaz był czytelny i jak najlepiej transparentny w odbiorze.




Jeśli jesteś zainteresowany transkreacją, skontaktuj się z nami :   Przetlumacz24@gmail.com